Een tablet kopen was in 2009 een hele hot and happening. Iedereen wilde een iPad, want dat waren de eerst tablets. Daarna kwamen de andere techbedrijven, zoals Samsung. Maar het is nu allemaal niet meer zo rooskleurig en de aankoop in tablets is al een aantal jaar steeds meer aan het dalen. Hoe komt dat toch?
- De meesten hebben al een tablet
Volgens GfK, het onderzoeksbureau, hebben de meeste Nederlanders al een tablet in gebruik en wanneer mensen al een tablet hebben, is het niet nodig om er nog meer te kopen. Het kan zijn dat zij na een aantal jaar een geüpgradede versie willen, maar anders zou dat niet snel gaan. Of zij moeten geen succes hebben met een iPad reparatie en moeten een nieuwe iPad aanschaffen.
- Het is geen must have
Niet iedereen vindt een iPad iets om te moeten hebben. Het is niet zo dat je een iPad nodig hebt om te leven dus niet iedereen ziet het nut er van in om het te hebben. Zij zijn tevreden met een laptop en/of mobiel dus voor hen is het niet zo dat zij iets missen.
- Een tablet delen
Wanneer er in een gezin een tablet wordt aangeschaft is het vaak niet nodig om meerdere aan te schaffen. Het is voor hen gewoon fijn om er een te hebben waar het gehele gezin mee om kan gaan. Zo kan het ook met bepaalde kantoren zijn. Een paar iPads en niet voor het gehele kantoor, omdat het simpelweg niet nodig is en delen net zo goed kan.
- Opkomst van grote mobiele telefoons
Het is niet raar dat er steeds grotere smartphones komen als je een terug kijkt in de geschiedenis van de mobiele telefoon. Toen gebruikte je nog een onverwoestbare Nokia of een uitklap mobieltje van Siemens. Nu komen de telefoon steeds dicht in de buurt van de formaten van een iPad. Klinkt heftig, maar het zal je niet verbazen als dat straks een gewoonte is.
- Geen vervanging voor de computer
Sommige gebruiken een iPad, omdat dat gemakkelijker mee te nemen is dan een laptop. Maar wanneer je echt een laptop nodig hebt, vervangt die iPad dat niet. Dus daarin zal een iPad altijd een extra zijn tegenover een laptop of computer.