De vier meest gemaakte denkfouten over een kredietverzekering

Waarom heeft het meer dan een eeuw geduurd voordat kredietverzekeringen op grotere schaal werden gebruikt door financieel directeuren en kredietprofessionals?

Dit komt voornamelijk door het feit dat er een aantal typische misvattingen bestaan ​​over een kredietverzekering.

  1. We moeten ons hele klantenbestand verzekeren

In het begin waren bedrijven verplicht om hun hele klantenbestand te verzekeren. De afgelopen jaren zijn de acceptatierichtlijnen in dit opzicht echter veel flexibeler geworden, vooral met de komst van verschillende nieuwe kredietverzekeraars. Met een veel competitievere markt zijn de acceptatienormen nu zo ver geëvolueerd dat bedrijven ervoor kunnen kiezen om alleen specifieke klanten of zelfs slechts één klant te verzekeren.

  1. We voelen ons zeer op onze gemak bij onze klanten en we hebben minimale oninbare schulden gehad

Bedrijven moeten altijd voorbereid zijn op het slechtste scenario en dat potentiële risico beperken, hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt. De meeste bedrijven zouden nooit overwegen om andere activa, zoals materiële vaste activa, niet te verzekeren. Aangezien debiteuren vaak het grootste en meest liquide balansactief van een bedrijf zijn, waarom zou dat dan onverzekerd blijven?

  1. Een kredietverzekering afsluiten is te duur

Afhankelijk van de omvang van de kredietverzekerde portefeuille, geografische risicospreiding, kredietkwaliteit, looptijd etc., Kan de premie die aan dit soort dekking is verbonden, variëren van 0,05% tot 0,75% als percentage van de verzekerde verkoop. Zouden uw aandeelhouders, geldschieters, werknemers en verkopers het allemaal eens zijn met de beoordeling dat “kredietverzekering te duur is” in het geval dat uw bedrijf een groot betalingsachterstand lijdt dat kredietverzekerd had kunnen zijn?

  1. Verzekeraars dekken niet de rekeningen waar we ons het meest zorgen over maken, of ze trekken dekking bij het eerste teken van problemen.

De concurrentie om kredietbescherming te waarborgen is zo intens geworden dat kredietverzekeraars en banken nu met elkaar concurreren. Dit niveau van concurrentie tussen verkopers van protectie is ongekend en biedt een uitzonderlijke kans voor kopers van protectie als potentiële consumenten. Nooit eerder hadden bedrijven zoveel keuzes.

In feite is het concept van niet-opzegbare dekking steeds populairder geworden bij financiële en kredietmanagers. Bijna alle verzekeraars en banken die wereldwijd kredietprotectie onderschrijven, doen dit nu op basis van het aangaan van specifieke, verzekerde kredietlimieten die niet kunnen worden verlaagd of geannuleerd tijdens de verzekeringsperiode, zelfs als er sprake is van een verslechtering van de kredietkwaliteit van de verzekerde klant.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *